TOLDI

LEÍRÁS, TANULÁSI TERÜLET:

A foglalkozás Arany János Toldi című művének első három énekére épül, és a két testvér, Miklós és György kapcsolatát állítja a középpontba. A gyerekek közösen gondolkodnak arról, mi vezethetett a testvéri viszony megromlásához, hogyan alakulhatott ki a féltékenység, és milyen szerepet játszhattak ebben a családi elvárások, a szülői bánásmód vagy éppen a két fiú eltérő jelleme és képességei. A foglalkozás lehetőséget ad arra, hogy a diákok játékos formában találkozzanak olyan kérdésekkel, mint: Mi az a féltékenység? Hogyan hat a családi légkör a testvérek kapcsolatára? Mit tehet egy szülő a békességért? Van-e esély a megbékélésre? A diákok nemcsak közelebb kerülnek a Toldi világához, hanem saját tapasztalataikra is reflektálhatnak a testvérkapcsolatok, a családi kötelékek és a konfliktuskezelés terén.

Korosztály: 6. osztályos korosztálynak
Időtartam: 90 perc (2x 45 perc)
Foglalkozás díja: 60.000 Ft/alakalom, ami 25 fős osztálylétszám esetén 2500Ft /gyerek. *
Térigény: osztályteremben eltolt padok, székek körbe
Eszközigény: íróeszköz, tábla

Mindenkinek joga van a játékhoz...

*Mindenkinek joga van a játékhoz és a játék általi tanuláshoz, ezért ha a részvételi díj gondot jelent, jelezd bátran és megbeszéljük!

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

1.Kell-e a gyerekeknek előzetes színházi vagy dráma tapasztalat?

Nem, semmilyen előzetes tapasztalatra nincs szükség – a foglalkozások mindenki számára élvezhetők, a kezdőktől a bátrabb szereplőkig.

2.Mekkora létszámú csoporttal érdemes tartani a foglalkozást?

Az ideális létszám egy osztálynyi csoport, de kisebb létszámhoz is rugalmasan tudjuk igazítani a játékokat. A maximális létszám 30 fő és a minimális létszám 10 fő a drámafoglalkozás hatékony működéséhez.

3. Mi az a drámapedagógia? Milyen kompetenciákat fejleszt a drámafoglalkozás?

A drámapedagógia a tanulás és a személyiségfejlesztés játékos, élményalapú módszere, ahol különféle szerepjátékok, történetek és improvizációk során fejlődnek a gyerekek kommunikációs, együttműködési, kreatív és problémamegoldó készségei. Emellett erősíti az önbizalmat, segít abban, hogy a gyermek ki tudjon állni önmagáért, mások előtt is merje vállalni és megmutatni önmagát, valamint biztonságos keretek között gyakorolhatja és tanulhatja a különféle szociális helyzetek kezelését.

4.Hogyan zajlik egy drámafoglalkozás menete?

Előzetesen egyeztetünk a pedagógussal a kért drámafoglalkozásról és az osztályról, hogy kapjunk egy képet a csoportról előzetesen. A foglalkozáson bemelegítő játékokkal kezdünk, majd közös történetépítő, szerepjátékos vagy problémamegoldó feladatok következnek, a végén pedig közös lezárással és reflexióval zárjuk a foglalkozást.

A foglalkozás után visszajelzést adunk a pedagógusnak a tapasztalatainkról a csoportdinamikáról és az osztály bevonódásáról.

5.Kell-e a pedagógusnak aktívan részt vennie a foglalkozáson?

A pedagógus szemlélőként van jelen a foglalkozáson, nem vesz részt aktívan a játékokban.

6.Szükséges-e külön felkészíteni a gyerekeket a foglalkozás előtt?

Nem kell semmilyen előkészület – elég, ha a gyerekek nyitottak a közös játékra és előzetesen kaptak egy képet, hogy mire számíthatnak.

7.Lehet-e a foglalkozást egy adott tantárgyhoz vagy témahetéhez kapcsolni?

Igen, szívesen illesztjük a foglalkozást az iskola aktuális témáihoz, projektjeihez vagy akár egy tantárgyhoz, és lehetőség van teljesen egyéni drámafoglalkozás megtervezésére is, az adott csoport igényeire szabva.

8.Kaphat a pedagógus visszajelzést a gyerekek munkájáról, fejlődéséről?

Igen, a foglalkozás után szívesen megosztjuk a tapasztalatainkat a csoportdinamikáról és a gyerekek bevonódásáról.

9.Mit tegyünk, ha szeretnénk rendszeresen drámafoglalkozásokat az iskolában?

Egyszerűen vedd fel velünk a kapcsolatot, és megbeszéljük a rendszeres együttműködés lehetőségeit és formáit.

10. Milyen tér- és eszközigénye van egy-egy drámafoglalkozásnak?

Minden foglalkozás leírásánál fel van tüntetve, hogy pontosan milyen térre és eszközökre van szükség az adott drámafoglalkozáshoz.

11.Mi az a papírszínház?

A papírszínház (más néven kamishibai) egy japán eredetű mesemondó eszköz: egy kis fa színházkeretben lapozható képek segítségével meséljük el a történetet, amit közös játékokkal elevenítünk meg.

VEGYÜK FEL A KAPCSOLATOT!

Ha valamelyik foglalkozás felkeltette az érdeklődésedet, írj nekünk e-mailt! Örömmel beszéljük meg veled a részleteket.
Ha sok kérdésed maradt, javasoljuk, hogy először olvasd át a gyakran ismételt kérdéseket.

korvonal8@gmail.com

Facebook

3 + 12 =